SevenFriday M2 Watch Review

SevenFriday-ure repræsenterer den type uventede succeshistorie, som jeg er stolt over, der findes i den moderne urindustri. SevenFriday, der udnytter sociale medier og en mere ungdommelig mentalitet, har skabt en holdbar standard for, hvad et tilgængeligt, moderne mekanisk armbåndsur kan være, og hvordan man gør det ønskeligt. I dag vil jeg gerne gennemgå den anden store samling af ure fra SevenFriday, M-serien. Dette er SevenFriday M-Series M2 reference M2-1. Vi debuterede SevenFriday M1 og M2 ur her i midten af ​​2014. Vi gennemgik sidst SevenFriday P-serien af ​​ure her.

Lad mig først sige, at SevenFriday-ure ikke er til enhver, og heller ikke er meningen, at de skal være det. I modsætning til mærker, der fokuserer på design og ønsker at skabe modeller med appel på alle større markeder på tværs af forskellige demografiske grupper, repræsenterer SevenFriday den mere boutique side af urindustrien. Det er sandsynligvis den bedste side af urindustrien. Her har du en relativt lille industri, hvor urmærker designer mere kunstnerisk-inspirerede ure, der først og fremmest appellerer til deres skabere. Når du beslutter dig for at eje et SevenFriday-ur, eller noget i en lignende vene, vælger du virkelig at købe ind for smag og stil hos mærkeproducenterne.

Mens SevenFriday M-Series ure deler den samme grundlæggende silhuet som P-serien modeller med deres lugless 47mm brede kufferter, er konceptet og urskiven meget karakteristiske. SevenFriday M1 og SevenFriday M2 ure er ens, men med forskellige finish, og i betragtning af den sortbelagte sag, vil SevenFriday M2 være lidt dyrere. Ellers handler begge disse ure, der debuterer SevenFriday M-Series, om at bruge diske versus hænder til at fortælle tidspunktet.

Brug af diske til at indikere klokkeslættet er en tidsærdig, omend nichetilgang til at tilføje designvariation til et ur. Teknisk set involverer produktionsprocessen udskiftning af traditionelle urhænder med spindeskiver. Det er ikke så enkelt, da der er mange justeringer, der skal laves for at redegøre for den tyngre vægt af diske og nye friktionsspørgsmål, men grundlæggende angiver disse typer ure tid på samme måde. Alt, hvad der er anderledes, er, hvordan tiden læses - og det kræver lidt at vænne sig til, vil jeg indrømme.

SevenFriday M1 og M2 ure har tre koncentriske diske, der bevæger sig udad angiver sekunder, minutter og timer. På en måde er dette den modsatte måde, som analoge uropkald angiver tiden, men repræsenterer hvordan hænderne er stablet på et urskive. Så på en måde læses tiden udefra og ind fra timer udefra. I stedet for hænder bruges indikatorpletter til at hjælpe bæreren med at vide, hvordan man læser tiden. De vandrette linjer på højre side af skiven bruges til at læse timer og minutter, mens den lodrette røde linje tættere på midten af ​​SevenFriday M2-ansigtet bruges til at læse sekunder.

Med dette system kan tiden læses stort set lige så præcist som på et traditionelt analogt urskive. Som jeg sagde, det kræver lidt at vænne sig til, men det er temmelig enkelt, når du først får fat på det. Jeg har tendens til at finde de fleste urflader, der bruger diske versus hænder, for at være uattraktive og kedelige. De fleste af dem fremmer den blotte nyhed, at de bruger diske versus hænder og efterlader kreativiteten der. Heldigvis gjorde SevenFriday ikke det, og hele designet af SevenFriday M-Series urskiven bruger en række interessante elementer og lag. For en af ​​de første gange, jeg kan huske, har jeg fundet en diskbaseret urskive, som jeg synes er virkelig interessant og cool at se på.

SevenFriday er en præsentationsmester, og et ur som SevenFriday M2 udtrykker trofast dette faktum med sine rige detaljer og varierede strukturer. Hvad der måske er det mest imponerende ved SevenFriday ure er kvaliteten og detaljeringsgraden, der tilbydes på dette prispunkt. Nej, dette er ikke billige ure, men de kunne nemt være meget dyrere. Jeg har hørt fra flere detailhandlere, der sælger dem i Schweiz, for eksempel, at kunder ofte gætter, at de er prissat i intervallet 10.000 $. På trods af at SevenFriday bruger relativt fodgængere japanske mekaniske bevægelser, er sagerne, urskiverne og endda stropper af en meget imponerende og høj kvalitet. Hvis du er fortrolig med avancerede ure, tror jeg, du vil blive behageligt overrasket, første gang du håndterer noget fra SevenFriday.

SevenFriday M2 er det mere "retro" udseende af de to nuværende ure i M-serien med dets sorte kasse og urskive- og creme-diske. De polerede stålelementer er en dejlig touch, og du vil bemærke, at der er en stålplade i højre side af sagen. I modsætning til P-seriens ure er kronen flyttet til venstre for sagen. Den store sag er ikke desto mindre behagelig, og hele konceptet er bare rigtig godt sammensat, hvis du er i stilen. For mig er SevenFriday M2 et afgjort sejt ur, selvom jeg ikke ønsker at bære det dagligt. Det giver et meget godt ur, når du er i humør til det.